c

czwartek, 8 stycznia 2015

Jak szybko i łatwo schudnąć

Czy można schudnąć szybko i łatwo? Niewątpliwie tytuł artykułu jest trochę przewrotny, nic nie przychodzi w życiu szybko i łatwo.
Trzymając się jednak pewnych wskazówek, można oczywiście ten proces znacznie przyspieszyć.
Często uważa się, że uprawiając sport można bardzo łatwo spalić kalorie i uzyskać wymarzoną wagę. Ludzie zmuszają się, żeby kilka razy w tygodniu pojeździć chwilę na rowerze stacjonarnym, przebiec parę kilometrów lub przepłynąć kilka długości basenu. W rzeczywistości nie jest to taka prosta sprawa. Przede wszystkim należy zaznaczyć, że aby stracić na wadze, trzeba regularnie ćwiczyć, najlepiej zapisywać i analizować treningi w specjalnym dzienniczku treningowym - np. na stronie www.sportics.pl - co nas dodatkowo zmotywuje do regularnych treningów. Poza tym trzeba koniecznie osiągnąć negatywny bilans energetyczny: czyli mówiąc ludzkim językiem uprawiać sport i równocześnie zredukować ilość dostarczanych kalorii. Aby spalić jak największą ilość tłuszczu należy przestrzegać kilku reguł:
- w przeciwieństwie do wcześniej rozpowszechnionych poglądów, które zalecały ćwiczenia w wolniejszym tempie, dobrze jest, gdy trening jest prowadzony na dużej intensywności; maksymalna ilość spalanego tłuszczu następuje przy 75%maksymalnego pulsu, a więc tuż poniżej progu anaerobowego, czyli beztlenowego. Podczas trenowania z taką intensywnością można spalić ok. 0,6 g tłuszczu na minutę. Kto trenuje mniej intensywnie osiągnie mniejsza wartość - ok. 0,3 g;
- dobrze jest, gdy trening trwa dłużej niż 30 minut, gdyż dłuższa aktywność skutkuje dwukrotnie większym spalaniem tłuszczu;
natomiast należy podkreslić, że nie jest prawdą, że tłuszcz spalamy dopiero po pół godzinie cwiczeń;
- metoda interwałowa – czyli krótka przerwa po 3-4 minutach wysiłku - jest również skuteczna;
- najlepsze efekty przynosi codzienna aktywność, chociaż trenując tak często lepiej wybierać dyscypliny, które nie obciążają tak bardzo stawów: nordic walking, spacery w szybkim tempie, kolarstwo i pływanie;
- ilość spalanego tłuszczu zależy też od sposobu odżywiania przed, w czasie i po treningu;
najlepiej ćwiczyć rano przed śniadaniem lub 3-5 godzin po posiłku; podczas treningu trzeba popijać wodę lub niesłodzone napoje (uwaga: ten rodzaj treningu może doprowadzić do niskiego poziomu cukru we krwi, nie mogą go stosować sportowcy).
Po ćwiczeniach trzeba zregenerować organizm, uzupełniając poziom glikogenu w mięśniach z posiłkiem, można też raz czy dwa razy w tygodniu odwiedzić saunę. W katalogu saun można znaleźć saunę w pobliżu miejsca zamieszkania i iść się relaksować, wzmacniając równocześnie system immunologiczny oraz ochronę antyoksydacyjną.